Erzsébet tábor a devecseri iskolában

Létrehozás: 07/14/2016 - 16:16

Iskolánk sikeres pályázatának köszönhetően, a gyermekek számára 4 csoportban szervezhetett Erzsébet napközis tábort. A diákok alsós élménytáborban, felsős élménytáborban, zenei táborban, sporttáborban vettek részt korosztályuknak, illetve érdeklődésüknek megfelelően.

 

A komplex és a tematikus táborokban a fiatalok kirándulásokon, kultúrával-, művészettel-, önismerettel kapcsolatos foglalkozásokon, valamint különböző sportágak edzésein is részt vehettek.
A Vöröskereszt bázisiskolájaként, a szervezet munkatársai segítségével került sor az egészségügyi, elsősegélynyújtási ismeretek elsajátítására, testi- lelki egészségünk megőrzésére
(újraélesztés tanulása, sebszimuláció, vércukor és vérnyomás mérése).
A sportfoglalkozások rendszeresek, és változatosak voltak. A gokartozás és a mászófal rendkívül sikeres programnak bizonyult. Volt zenés aerobic, a rendőrség által szervezett kerékpáros akadályverseny, játékos, tréfás sorversenyeken mérkőzhettek egymással a csoportok az iskolai sportpályán. A Somló környéki Íjászegyesület segítségével minden gyerek lőhetett íjjal a Várkertben.
A nagyoknak megvalósult a napi kétszeri, Coerver-módszeren alapuló labdarúgó edzés. A gyakorlati foglalkozásokon kívül elméleti síkon is bővítették ismereteiket: IKT-s foglalkozásokon megadott linkekből a labdarúgáshoz kapcsolódó (pl. Labdarúgó EB, a magyar labdarúgás története, aranycsapat stb.) témákban végeztek egyéni kutatómunkát.

Fontos szerepet kapott az önismeret, közösségépítés, kompetenciafejlesztés is a hét során.
A zenés- táncos tábornyitón és táborzárón minden gyerek együtt szórakozott. A csoportonként megtartott drámajátékok szintén az önismeretet és a közösségépítést szolgálták.
A folyamatosan jelen lévő ön- és társismeretet lehetővé tevő személyiségfejlesztő és csoportépítést szolgáló programok is színesítették a repertoárt: ellátogattak iskolánkba a Darvastói Foglalkoztató Intézet értelmi fogyatékkal élő lakói, sportolói, akik részt vettek a sporttevékenységekben. Az egészséges énkép erősítését szolgálja a reális önismeret, a másság elfogadása, tolerálása, empatikus együttműködés fogyatékkal élő embertársainkkal.
A közvetlen környezet, az iskola szépítéséhez és megóvásához kapcsolódtak konkrét tevékenységek: pl. levendulaültetés; a nemrég telepített rózsakertben végzett növényápolás, ami magában foglalta a talaj fellazítását, gyomtalanítását, a csapadék pótlását.
A Tűzoltóság segítségével tűzvédelmi ismereteiket ültethették át a gyerekek a gyakorlatba.
A táborban hangsúlyos szerepet kapott a művészeti nevelés, a kézművesség, kulturális örökségeink, és a hagyományőrzés.
A veszprémi zenei szakközépiskola művésztanárai segítségével a tanulók interaktív módon megismerkedtek a zongorával, a fafúvós és rézfúvós hangszerekkel. A hangszerbemutatón minden táborlakó részt vehetett, hogy olyan gyermekek is megismerjék a hangszereket, akik nem tanulnak zenét. A zenei csoport több alkalommal zenekari próbát tartott, hogy megszerettesse a zenekari tevékenységet a kezdő tanulókkal.

Sokféle kézműves foglalkozáson ügyeskedtek, pl. gyöngyfűzés, kosárfonás, kavicsfestés, foltvarrás, papírmunkák.
A hét során minden csoport részt vehetett buszos kirándulásokon.
Nagy élményt nyújtott a gyerekeknek a várlátogatás és a lovagi torna megtekintése Szigligeten, a badacsonyi kisvonatos városnézés, és a játék a szombathelyi Kalandvárosban. A kisebbek még moziban is voltak, ahova vonattal utaztak.
A nagyobbak ellátogattak a sümegi várba és az Afrikáriumba, a veszprémi állatkertbe, Tihanyba, a Levendula Látogatóközpontba.
Összességében a tábor sikeres volt. A gyerekek rengeteg új ismerettel, élménnyel gazdagodtak, miközben rengeteget játszottak és mozogtak.